torsdag 11 juni 2009

Tygstädning




Såhär såg det ut i vardagsrummet idag när jag skulle städa i min tygsamling. Jag börjar (tyvärr) förstå vad sambon menar med att jag har tillräckligt! Det var tyger högt o lågt och jag började färgsortera allt. Jag vek o vek o sorterade o sorterade. Puh! Sen vare visst väldigt dammigt i v-dagsummet, men det måste väl redan ha varit va? =) När jag la tillbaka allt i lådorna så fick det helt plötsligt plats mindre än när allt var huller om buller?!? Hur kan det vara så? Borde inte välvikta tyger ta mindre plats än ihopknölade tyger? O nu delade jag tom på vissa påslakan och la den hela sidan i en särkild kasse på ett annat ställe, man behöver ju sällan fyra meter långt på en o samma gång. Till slut såg det ut såhär iallafall:


Men de blå tygerna fick vara i en banakartong som jag inte orkade fota. Nu i kanske trekvart är det städat! Jag är lite stökig av mig (minst sagt).
Ewa

1 kommentar:

Välkommen! sa...

jag tycker då det ser ut som att du har mängder med tuffa och fina tyger!! :)