tisdag 16 juni 2009

Disktrasor


Jag köpte lite bomullsgarn för att sticka egna disktrasor. Har sett några häråvar i bloggvärlden. Jag hatar wettexdukar som bara stinker. Torkar nästan aldrig av diskbänken pga det. Nu virkar jag (o sen kanske stickar) några som man bara kör i tvättmaskinen (kan man iofs göra med vanliga oxå men de blir sämre o sämre hela tiden). Hittade finfina garner för halva priset!!!Har hittills gjort en av det gröna garnet och det verkar som om ett nystan för 14kr kan räcka till iallafall tre trasor och sen kan man ju blanda resterna till en randig trasa eller någe. Kanske kan vara snyggt med en mormorsrutedisktrasa. Fast hålen kanske pajar funktionen...
Ännu ett projekt alltså som jag inte alls borde sysselsätta mig med just nu. Borde sova, ska väl amma så fort jag somnat sen men jag VILL virka!
INTE gonatt hehe

Inga kommentarer: