onsdag 24 juni 2009

Kladdkaka


Idag har jag bakat min favvokladdkaka! Här kommer receptet:

Ewas kokoskladdkaka

2 ägg
3dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
100g smält smör (jag kör en dl flytande milda)
1,5-2 dl kokos

Rör ihop alla ingredienser i en bunke. In i ugnen, 150 grader, i cirka 35 minuter. Det varierar lite beroende på hur stor form man tar och självklart hur kladdigt man vill ha. Klart!

Glöm inte att slicka skålen! Det är nästan det bästa. (Ibland blir mina kladdkakor väldigt väldigt tunna, trots att det är samma storlek på formen jämt. Jag förståååår inte varför, hehe)

Jag har hört av folk att den här varianten på kladdis är väldigt god så testa testa!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hello darling! Jag saknar chokladbitarna? :-D Jag trodde att du var med mig i mitt frosseri. Kramar

Ewa sa...

Ciao! Det blev inte så bra att blanda i både kokos och choklad. Det här är ju mitt grundrecept, påhittat en godissugen eftermiddag i ett trökigt studentrum i uppsala. (Se där! Nu kan eftermiddagar vara godissugna!)
Ewa