söndag 21 juni 2009

Midsommar, regn och loppis.

Åkte upp till svärföräldrarna över helgen. Jag körde för ovanlighetens skull och kunde ÄNTLIGEN stanna vid en loppis i närheten av munkfors som jag tjötat om i år o dag! Det var ett supertrevligt holländskt par som hade loppisen. Jag skyndade mig så mycket jag kunde för jag hade ju loppismotståndarsambon plus bebis och hund i bilen. Hittade massa najsa burkar som skall fotas i morgon när det inte är så mörkt! En underbar liten sparbössa med tokiga ugglor hittade jag oxå! Aj löv itt! Stod faktiskt emot ett fint uppläggningsfat från rörstrand, kände mig väldigt duktig. Vi ska ju faktiskt flytta o jag lär väl få bära alla mina nyfyndade prylar själv.

När vi kom fram till byn så körde jag över en katt och höll på att dö av nervositet. Den kom som kula (ett samboskt uttryck) och jag hann inte reagera men hörde en läskig duns under bilen. Tvärnitade bäst jag kunde o sprang ut med förväntan att se en manglad stackars kisse. Asläskigt! Hittade ingen katt men kutade ner till närmsta hus där en liten tanta öppnade och sa att det var en granne som hade katter. Fick gå till det huset o ringa på med hjärtat i halsgropen. En jättetrevlig man öppnade och följde med mig ut för att se vart katten sprungit. Han sa flera gånger att det är sånt som händer etc. men han la även till hur ledsen frugan skulle bli. Fy fasen! Vi hittade ingen katt men eftersom den inte låg platt under bildäcken så levde den ju kanske. Jag kunde dock inte sluta tänka på att den låg och hade inre blödningar nånstans och led. Usch, ibland tänker jag alldeles för mycket. Vi bestämde iaf att jag skulle komma förbi dagen därpå och se hur det gått. Som tur var hade alla katter dykt upp på kvällen och samtliga var oskadda! TJOHO!!!
På midsommarafton spelades det sedvanlig brännboll i Sörby och mitt lag vann, no thanks to me, eller ja en lyra tog jag faktiskt. Sen började det regna men allt var trevligt ändå. Jag åt två bitar sill och kände mig väldigt vuxen och duktig. Provade matjessill för första gången och upptäckte att den smakade julafton!?! Fast äcklig julafton hehe. Sen tittade vi på regnet hela aftonen från den inglasade verandan. Jag virkade rätt så mycket på blandfilten oxå.
Jag minns inte vad vi gjorde igår, troligtvis inte mycket, men idag har jag vart på två loppisar!!!
Visar bilder och berättar mer i möra innan det här blir världens maratoninlägg som jag ändå inte vet ifall nån läser eftersom jante fattar hur man lägger till besöksräknare. Om nån mot förmodan är här o kikar och mot ännu större förmodan läst hela det här bildlösa inlägget och vet hur man gör; let me know!

Inga kommentarer: