tisdag 9 juni 2009

Just det!


Var till en annan butik o hittade finfina skålen oxå. Sambon blir nog mindre glad nu när jag släpar hem massa tungt porslin. Vi har köpt hus och ska flytta om en månad o lite till. När det gäller tygerna har har gett upp men jag avslöjade nyss för honom att jag i smyg har samlat ihop en udda servis med Rörstrand som röd tråd. "Ska alla va olika?" var hans enda kommentar innan han suckade lite. "Ja, det är snyggt!" sa jag och hänvisade till Lulu Carter (eller va hon nu heter) och att även Veronica (tremänningens fästmö vars inredningsstil vi båda gillar) har anammat idén om en blandservis. Hennes röda tråd är dock att tallrikarna ska vara röda, typ som röd fasan av gustavsberg.


Den här skålen påminner om gröna anna som är en rörstrand fast det här var nåt engelsk. Jaja, den är fin o jag kan låtsas att det är rörstrand =)

1 kommentar:

veronica sa...

Snyggt sötaste Ewa, ska genast lägga till mina favoriter. Kram från din blivande granne ;)