onsdag 18 maj 2011

Tygtur!




Jag tog en tur till en loppis och hade en vääälda tur med påslakan! Alla är lika fina. Märkte nu att om man fotar dem när de är blöta blir färgerna lika skarpa som när tyget är torrt. Jag brukar annars fota torra tyger o blir alltid besviken på att de ser dassigare ut än de egentligen är. (dålig kameraman troligtvis). Varje dag lär man sig nåt nytt. Jag såg stickmaskinen ligga o vara alldeles för dyr för mig men min snälla mamma köpte den åt mig. Hoppas hoppas jag kan lära mig den o att det är kul att fusksticka, fatta vilka gosiga filtar man kan göra då! Eller sticka mysbyxor till ungarna, perfekt under overaller på vintern.

1 kommentar:

Linda S sa...

Fusksticka!?! Jag äger 2 antika stickmaskiner som stickar finfint och hade aldrig trott att det skulle vara så roligt. Har en del om stickmaskiner på min blogg - titta gärna in.