söndag 28 mars 2010

Idag duggar det tätt bland inläggen.

Jag blir litte stolt över mig själv när jag gör nåt sånt här som jag tycker är väldans avancerat. Klänningen är gjord efter ett omgjort gammalt retromönster. Lite förlängt o sådär.


Jag skippade sprund som mönstret sa o satte i den dragkedja istället. Det blev lite sisådär men funktionsdugligt iaf.
Nästa gång (om det nu blir nån mer)ska jag sy på kantbanden i ärmhålen innan jag syr ihop klänningen! Jag tänkte att det skulle bli fult om man gjorde det men det här är junte direkt vackert. Fankenamamma! Innan jag sätter mig o syr så längtar jag ihjäl mig till symaskinen, när jag sitter o syr så svär jag hela tiden o tänker "varför gav jag mig på det här" o sen efteråt så blir jag stolt o glad. Många känslor vid maskinen alltså.

Inga kommentarer: