fredag 3 juli 2009

Auktionsbilder #2

Det här fatet, Krokus Arabia, var mitt bästa fynd! 50spänn!!!
De här tallrikarna (12st sammanlagt) råkade jag få med när jag ropade in rörstrandarna nedan. 16 tallrikar tror jag att traven innehåller. Stella i både assiett, djup tallrik och uppläggningsfat. En Gerd och tre vallmo. Alla är ganska slitna men härliga. Tennfatet, ovan, googlade jag lite på o ett sånt har gått på tradera för trettio kronor tror jag det var, jag har 6st så jag kanske kommer gå +-0! Tre blå julen från rörstrand som är en samlartallrik som ingen vill ha för tillfället. Säljer skitbilligt om de ens säljer på loppisar etc. men vem vet om några år, allt går ju upp o ner. Ska kanske ha kvar dem i gömmorna...

Alla de här prylarna hakade på när jag ropade in det lilla höganäsfatet, nedan. Fasen! Jag ville ju bara ha ett litet göllit fat till mina taklökar! Aja, jag ger prylarna till loppisen tror jag. Höganäset har en nagg men jag ska ju plantera i det så det gör mig ingenting!






1 kommentar:

KATTCHING sa...

härliga fynd du gjort! :)
du frågade mig om dragkedjorna till börsarna, dom finns att köpa färdiga korta, den minsta är 12 cm, kostar typ 20kr på Ohlsons.