torsdag 2 juli 2009

Auktionsbilder #1

Jag såg den här skålen och ljusstaken nedan och högg te på kanske trettio kronor. Minns inte nu.
Men då fick jag även med de här grejerna. Fula hästen och tunga glasgrejer! Fast lilla kannan visade sig vara en Rörstrand Isolde så den kanske jag kan tradera eller nåt o få tillbaka en slant. Genomskinliga glaspjäsen är ganska fin med två isbjörnar, ska se om svärfar vill ha den.


Skålen här under tyckte jag var jättefin, men den hade ju kompisar med sig hem:



De här tre gynnarna! Helt okej skålar iofs så de får vara kvar så länge. Den längst ner och den bruntonade verkar vara "syskon" och ser ut att vara jättegamla. Ganska charmiga.




All extragrejor kan man lämna/slänga på plats fast jag vill tänka efter en gång till hemma innan jag hivar nåt. Min svågers mor har dessutom en loppis som kanske vill fyllas på!







1 kommentar:

Emeliie Carlsson sa...

Den där ljusstaken var ju helt underbar! Sånt får man aldrig för mycket av :)