söndag 12 februari 2012

Dammsugarhat

Är det några av er därute som har tinnitus och blir galna kärringar när ni måste dammsuga? Jag har haft tinnitus i 10 år eller nåt sånt. Jag är alltså van och det märks inte direkt på mig att nåt är fel. Förr, när de gamla femtioöringarna fanns (de stora silvriga) så var jag tvungen att försiktigt lägga ner varje i kassalådan (jobbar i affär) medans jag kunde släppa/slänga ner de övriga mynten utan att nån stack glödgade nålar i öronen på mig. Något som dock aldrig ändras är dammsugarljudet. Jag HATAR dammsugare och att dammsuga!!!! Jag gör det så ytterst sällan att det antingen är jäkligt skitigt hemma hos mig eller väldigt orättvist mot min sambo. Men det känns i huvet som om nåt står o kör en betongborr precis brevid sängen kl 05.00 en lördagmorgon. O då har jag ändå en sån där ultra silencer. Om nån i närheten är dumdristig nog att klaga på att jag missat nån tuss eller gruskorn är det med fara för livet =) Jag kan helt enkelt inte behärska mig.

Är ni galna nångång? Med eller utan tinnitus...

Inga kommentarer: