söndag 4 september 2011

Asså den här påslakansutmaningen förföljer mina tankar. Jag vet vad jag VILL sy men jag vet inte vilken storlek. Det första jag vill börja med är en klänning till mig själv, men just nu slimmar jag så jag vet inte vilken size jag ska köra på. Hjälp! Jag har gått ner 6 av 15 kilo och vet junte var jag landar riktigt (kanske inte blir femton till slut). Ska jag sy en 40/42 som jag har nu ifall jag tappar disciplinen o börjar käka glass igen (mmmm ben & jerry's, dregel) eller ska jag ta en 38/40 som jag ämnar landa på? Åsikter emottages med glädje!

7 kommentarer:

Anna Å sa...

Jag håller själv på att försöka bli av med 15 mammakilon så jag hade satsat på den mindre storleken, detta endast för att jag själv behöver en bra morot (och vad är bättre än ett fint hemsytt plagg!).

Varmt lycka till, både med sömnad och kilon!

Ewa sa...

jag är bara rädd att jag inte når målet o då har jag en klänning jag inte kommer i...

Petra / Popetotrora sa...

Klart du ska sy storleken du tänkt landa på! Då har du ju något som motiverar ännu mer. Du SKA komma i klänningen!
Lycka till!!

HannasHörna sa...

Hej hej! Jag håller med de andra...satsa på den mindre storleken. Glöm inte bort att du har hela oktober på dig:) kram o lycka till!

Anonym sa...

Tycker också att du ska satsa på 38/40, men välj någon modell där ett kilo eller mer spelar mindre roll. Håller själv på att klura ut vad jag ska sy...

Lotten sa...

Klart du skall sy den mindre storleken som en morot ;-) Lycka till med viktminskningen och sömnaden ;-)

Anonym sa...

Hej Ewa! Jag ska vara lite tvärtemot... En större klänning kan du ju sy in och dessutom slipper den ge dig dåligt samvete. Givetvis hoppas och tror jag att du kommer att sluta vid ditt mål! Lycka till vad du än beslutar dig för! Kram //Viktoria