torsdag 8 oktober 2009

Heute abend har jag sytt en bebishjälm i ett härligt grönt retrotyg, fodrad med vit fleece och med vita knytband. Den blev jättefin! Nog det proffsigaste arbete jag lyckats åstadkomma på första försöket. Det känns lite kul. Tyvärr har jag ingen aning om vilken storlek det är. Mio sover så jag kan inte prova på honom förrän i morgon. Om jag har gjort för stort så har jag som tur är en skrivare med kopiator så då kan man ta samma mönster och bara minska ner några procent! Enkelt o bra. Jag tänkte att om jag inte prickat rätt litenhet på mössorna (tycker nämligen att hjälmmössa hör till de första månaderna i en bebis liv, inte efter 5-6 månader då en vanlig mössa ser bättre ut) så tänkte jag helt enkelt blåsa upp en ballong o testa på. Då kan jag ju mäta så den får tex mios födelsemått eller om jag ska fråga runt bland kompisarna hur tjockskalliga deras klimpar var och ta ett mellanvärde (heter det så, min mattelärar-tygsyster?).
Känns gött att komma igång med sömnaden igen. Nu har jag dessutom ett mål, jag ska stå på julmarknad! Då är det lättare att tvinga sambon att låta mig sy sy sy!

2 kommentarer:

Malin sa...

jag vill se en biiiild!!

Ewa sa...

Välkommen! Foton kommer snart! hade datakille här idag! måste bara fota o lägga in i stordatorn!