fredag 29 oktober 2010

En award!

(det här är favoritbilden, jag lyckas inte få den på rätt plats i inlägget bara)


Jag har fått en award av den lovely My! Med awarden följer att man ska berätta tre saker som ligger en varmt om hjärtat, visa sitt favoritfoto samt skicka awarden vidare till 5 andra bloggare.

Hmm tre saker av alla som finns... Familjen är ju självklar så det känns ju lite Fröken Sverige-aktigt att svara det. Listan lyder som förljer:

Numero uno: Godis! Jag är ett sockerknarkare av rang! Har tillomed ett egenpåhittat ordspråk: Godis hjälper mot allt, förutom fetma! (hungrig? ta en kexchoklad, ledsen? ta en snickers osv)

Numero dos: Loppisar!!! Jag blir så oerhört megalycklig när jag går på loppis o gör mina tygfynd. Hela hjärtat bara skriker "hurra, hurra, hurra"

Numero tres: Pyssel i alla dess former. Nu på slutet här har det mest vart virkning men det varierar. Aj jast lavv itt! (I just love it, för er som inte fattar mig)

Favoritbild: Se ovan

Awarden skickar jag vidare till bloggföllk som förgyller min vardag:

Saax känns självklar, första bloggen jag fastnade för
Solig, oxå en av de första, här har jag spenderat åtskilliga timmar.
Kattching, lärde mig sy i en dragkedja via en oerhört pedagogisk bildserie på mailen. Tack tack det var upptakten till hela pysselewa!!!
Kokalal, såå mycket att inspireras av (och önska att man kunde) har oxå klätt lilleman i vackra plagg!
Crochetra, känns som en vän fast jante känner henne alls!

Vill ni veta vilka fler ja gillar så har ni ju min blogglista till höger om ni scrollar ner litte.

2 kommentarer:

KATTCHING sa...

tack tack så mkt för vänliga ord! :)

Solveig Lövendahl sa...

Tusen, tusen tack snälla du!! Och ursäkta att jag är så seg, både med att blogga och kommentera. Du gjorde mig glad i alla fall!