fredag 27 augusti 2010

Här är anledningen till att jag var tvungen att sy en väska till mig själv. Syrrans födelsedagspresent blev så fin att jag blev avis (ja, jag är självgod till tusen ibland). Jag sydde i underbara Folkloretyget, design Göta Trägårdh (kul namn) med ett oranget (årransch är svårstavat) foder som syrran hade med sig hem från öland. I väskan är det en ficka i fodret samt en avtagbar nyckelhållare där jag hängt fast en minibörs som lilleman har fyllt med parkeringspengar. Sen tog jag helt enkelt och kopierade tyget i färgkopiator och limmade på två kollegieblock så att allt matchar! Tjoho! Hon fick ju ett pennskrin i samma tyg häromveckan. Syster fyller år idag men får inte grejjera förrän imorgon. Jag ringde och fick henne att lova att inte kolla bloggen, inte så svårt då hon är i sommarstugan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt tyg och snygga saker! Angående byteshandel...snart blir det tävling hos mig, då kan du vinna en liten tavla, så håll lite koll på min blogg, vem vet, du kanske vinner en :-)