fredag 30 april 2010

Vovov!


Tre barnsliga vetekuddar.


En barnvagnsfilt.

Ikväll har jag totalt skippat brasor o annat valborgerligt. Jag har vart hemma ensam sedan klockan fyra och har med bara små, små pauser producerat det ni ser ovan. Sambo och lilleman åkte till svärisarna redan ikväll men jag valde att va hemma o sy, åker upp med mina päron i morron förmiddag. Det kändes ovant o gött att bara behöva bry sig om sig själv o göra precis vad jag ville. Jag har klippt till fyra skjortor oxå men de visar jag när de är sydda. Jag ska vara med på Tassemârten (mârten=marknad på värmländska) och försöker sy lite varje dag men när man är mammaledig med en liten knodd som just lärt sig gå orkar man inte alltid så mycket.

Det var kul att testa på en hund, fast det var inte snabbt och lätt precis. Sniglursarna o katterna är rena barnleken i jämförelse. Men när man sitter där o klipper hundratals jack i tyget för att kunna vända o stoppa med vadd så äre rätt skönt ändå, i all tristess. Man ska ju snart få se vem man just skapat! Jag döper den här hundjäkeln till Karo, enbart på grund av att inga andra hundar heter det nuförtia. Således ett retro namn (särskrivningen är intenderad!)

Inga kommentarer: