söndag 16 augusti 2009

Trädgårdsarbete

Äntligen har internetet kommit te bärstad! Har dock bara en gammal laptop att skriva på. Kan inte ladda in bilder förrän jag hittat sladden till kameran. Den ligger väl i nån kartong nånstans. Vi har mest lagt krut på att röja i trädgården, den var verkligen igenväxt. De dagar det spöregnar är vi inne o grejar men kan vi så klipper vi häck eller tar ner nåt träd. Sambon snickrar veranda mest hela tiden men vi har även kört massa kärror med ris och sågat här o där i skogsdelen av tomten. Det kommer bli finfina tomten till slut. Bilder kommer så småningom.
Jag har alltså mest pysslat i trädgården men hittade en liiiten fin tygbit på solareturen häromdagen så jag sitter o quiltar den lite för att göra ett vintertäcke till lillemans vagn. Kommer bli fint! Om tre veckor är det dop o alla ska hit sen efteråt så snart ska jag börja baka o sen baka lite innan jag tar o bakar nåt. Upptäckte att jag tål äpplena på trädet här i träggårn och de är goda dessutom!!! TJOHO! Jagg dansade en glädjedans o käkade cirka fem halvmogna äpplen samtidigt som jag ringde runt o berättade den glada nyheten för folk som säkert inte förstod min lycka. Nu försöker jag koka lite mos så ska jag testa om lillkillen vill ha. Han fick sin första smakportion potatismos idag, minen efter första tuggan var skitkul! Han trodde troligtvis att det var havregröt som vanligt. Han käkade dock glatt på så nu kanske amningens tid snart är förbi...

Bilder kommer när sladdar etc har återfunnits!

Inga kommentarer: